Sunday, February 17, 2013

Chocolate Moist Cake...

Assalamualaikum...

Sekarang ni tiap petang mesti hujan. Bile time hujan-hujan ni, mula la pewot ni asyik lapar jer..terutama anak2 aku ni la..lepas makan tengahari diorg mntk laksa..dah abis makan laksa, nak kek coklet plak...hadoi..sabar je la..apsal diorg tak kenyang2 ni...

Untuk tak menghampakan anak2..aku buatkan jugak la..walaupun letih sikit sebab dari pagi tadi asyik dok kat dapur jer...huhu..entry ni aku tak mo share pic laksa yang aku buat sebab lupe nak snap dan da abis pon...Nak story pasal Kek coklet lembab kukus...umah aku tak ade oven..so, kukus je lah....kalau ikutkan resepi yang aku buat ni nak bakar pon boleh juge....

Chocolate Moist Cake...nyummeeee....

Texture dlm kek yang lembab....
chocolate ganache yg meleleh sampai ke lantai meja..hihi....

Sedia untuk dimakan...hehe

Marvelous....!!!!

Budak Ni ler yang tak kenyang2 n suke mengoder...

Dah dapat kek coklet baru die senyap...pastu saje aku tanye nak mama masak ape lagi..Die kate abih kan kek coklet dulu..hehe..dah kenyang la tu....

P/s: resepi aku tak share kat sini..klu ade yang nak resepi, nnti aku buat kat entry lain ye...

6 comments:

Zefa NorAsmara said...

Sedapnyeeeeee.. :-)

lyly yana said...

Nakkkkkkkkkk....

zue_ra said...

@kakzefa :
Insya Allah sedap (perahsan.....) hehe

zue_ra said...

@lyly:
Sok kite bawak ye...

CeqGu said...

wahh nampak cantik jer texture kek tu....huk aloh malu2 plak nak tempek resepi...tempek jer la....nanti senang cikgu nak rujuk hehehe

zue_ra said...

Nnti sy tempek ye ...hii

background