Thursday, March 15, 2012

Jamu Perawatan Wanita

Assalamualaikum...

Tengahari Khamis yang ngantuk ni...aku cuba nak apdet belog mummy supaya hilang sikit rase mengantok aku ni..tapi nak cite pasal ape ye....? emmm.... Okey, semalam pas balik keje pegi singgah Pasaraya Kassim kat Sg Besar, mak aku suh beli pencuci muka dia. Pasaraya Kassim ni kalau yang dok area Sabak Bernam ni tau la sebab barang2nya murah pastu  dia ala-ala macam Pasaraya Mydin tu..Ade jual barang basah, barang kering, jamu2 dan macam-mcam lagi la..

Sambil ronda-ronda kat tempat jamu-jamu tu aku ternampak 1 jenis jamu yang dah lame aku nak cube. Korang pernah cube tak makan jamu ni...?

Tak bape cantik aku snap..sori la ye

Menurut kata ofismate aku yang dah pun mencube, jamu ni memang elok sangat bagi untuk wanita-wanita lepas bersalin dan yang nak jaga kesihatan. Maklumlah orang pompuankan..bile dah bersalin banyak kali ni badan pun dah mula sengal2..kebas sane sini (aku la tu..hikhik). Pastu dia ade cakap suami die selalu puji.. no komplen2..hihi (apa tu?). Lagi satu, anak dara tak digalakkan makan tau...May be takut panas sangat kot...hehe.

Isi dalam...

Berwarna warni paketnye..

Time nak makan opkos la after meal ..diambil 1 biji 1 hari. Tapi yang peliknya jamu ni, kita kena makan ikut hari yang diorang dah tetapkan tau..Pelik kan..? Tak pernah dengar aku. Nak tau, meh aku detailkan lagik...:

  • Paket hijau tu kena makan hari Isnin dan Khamis sahaja.(Untuk mengurangkan keputihan dan bau kurang sedap pada organ khusus wanita)
  • Paket kuning nak kehijauan tu kena makan hari Selasa ngan Jumaat ( Untuk awet muda)   
  • Paket oren cair tu plak kena makan hari Rabu ngan Sabtu. (Untuk memelihara kesihatan kulit dan menyegarkan badan)
  • Paket kuning pekat tu kena makan hari Ahad (Untuk mengekalkan stamina) 
Kenapa ntah kena macam tu. Cuba je la dulu. Kot-kot ok ke kan..malam tadi dah start makan..Bau jamunya kuat sikit. tapi aku telan je..nak sihat....hehe. Harap-harap berterusan la. Nanti orang kata angan-angan taik ayam plak..hihi. Meh la cuba same..kita share hasilnya...




4 comments:

lyly yAna said...

alaaa xleh la kite nk mkn yer

zue_ra said...

kena makan yang untuk anak dare ler...hihi

saiful said...

ciannye owg laki...untuk owg laki tak de ker

zue_ra said...

xtau ler..may be ade kot..heheh

background