Friday, June 1, 2012

Mandi-Manda @ Gambang Waterpark...

Assalamualaikum...

Hai...bersambung lagi citer pasal c.uti-cuti malaysia. Pada yang membaca entry ni atau entry sebelum ni, mungkin ade yang boring, menyampah, suke, seronok dan sebagainye..Secara tulus ikhlasnye, aku nak abadikan secebis dairi kenangan sepanjang bercuti untuk aku tengok balik di masa akan datang. Pada yang tak jemu membace dan add comment..tengkiu so much sebab sudi bace coretan yang ntahapape ni..hehe

Haa..ingat tak entry semalam aku nak post pic view dari apartment kami..? So, ini le die view yang sangat cantik dan menarik...

Aku snap dari dalam bilik aku..emm..memang best..

Swimming pool tempat yang paling anak3 aku gemor kalau pegi hotel...malam tadi diorang dah kepenatan sampai tak perasan swimming pool tu kat bawah jer.Bagus jugak la..kalau tak, maunye malam2 nak berkubang dalam swimming pool tu..hehe..

Sebelum diorang bangun, aku dah diskus ngan akak aku, pagi ni nak bawak diorang mandi kat swimming pool je dulu nanti pas check out ( 12.00 pm) terus ke Gambang Waterpark..

Syoknye die..

Aksi mereka..


Dah kesejukkan.. nanges..ape la abang ni...huhu

Itu sebahagian aktiviti diorang bermandi-manda kat situ. Jam dah pukul 11 pagi, masing2 tak nak naik. Check out jam 12.00 thari..sabar je la bebudak ni..kalau dah jumpe air, itu la perangainye..tak mo sudah...bior badan kecut..bior mulut biru..tetap nak mandi lagi.haiye..

emmm..tak mo naik ye...aku pun sound kat diorang aku nak pegi waterpark yang lagi best dari kolam ni...korang mandi la ye..mama pegi sane...bye..Hani pantang dengar aku cakap bye..laju jer nak ikut..pastu barulah sume naik. Tanpa tukar baju basah aku check out dan terus g waterpark plak....

Sampai waterpark, punya lah ramai makhluk..diorang pun nk amik kesempatan isi waktu cuti sekolah ni kan..Aktiviti kat sini...ape lagi....mandi lah....jebussss..!!!

susah betul nak suh die senyum time ambik gambar...huhu

 
Bersiap sedia nak main kat laluan air deras with my nephew Imtiyaz



Kat situ la untuk laluan air deras..pelampong besar tu kena sewa RM 15.00 satu..caranye, kena duduk atas pelampong tu..pastu nanti ikut je haluan air tu.. Masalahnye mula2 air tu tenang..bile sampai tengah dah deras sikit...dah sampai hujung lagi deras n ketinggiannye lebih 0.9 meter..kalau tak pegang elok2 mau jatuh budak2 tu...kalau ikutkan aku tak bagi tapi dah nak2 jugak...bagi jer lah...

Yang hani dah puas mandi, nak terlentok kat abang ipar aku...

Dah start nak nanges lagi...ape la Farihin ni...be strong boy...!!
Ambik gambar kenang-kenang with my princesses sebelum balik..

Nak gambar jugak sebelum balik...senyum....

Tepat jam 5.00 petang kami terus check point yang teakhir iaitu nak ke Bahau, Negeri Sembilan. Kata abang ipar aku, nak ke Bahau hampir 2 jam setengah. Kami nak ke sane sebab nak pegi kenduri kawen kat rumah adik ipar akak aku..Kat Bahau kami booked bilik penginapan Era Hotel..Pernah dengar tak...aku era hotel pestime dengar..Kalau era rentak muzik terkini selalu la dengar...muehhehehehe...
Regenye pas goverment less RM 80.00 hengget..
selesa dan sangat puashati..
Emm..ngantok plak...huhu..sok sambong lagi lah untuk last story 






No comments:

background