Thursday, January 3, 2013

Sekolah Dah Start...

Assalamualaikum...

Dah 2 hari anak2 mula sekolah semula..Semalam tak menyempat nak apdet story first day diorang sekolah untuk tahun 2013 ni..Selain kesibukkan uruskan keperluan anak2,  semalam aku tak bape sihat..dengan peningnye..selsemanye..suhu badan kejap panas kejap sejuk..hmm..dugaan betul..tapi sume tu ujian dari Allah..Bile sakit, maknanye terhapuslah dosa2 kecilkan..hihi

Tu sedikit tazkirahlah dari ustajah ye...hehe..Berbalik tajuk entry..Alhamdulillah tahun ni Hanna dah darjah 2..Farihin plak baru melangkah darjah 1..cam tak caya je diorang dah makin membesar..pantaskan mase berlalu..?

Semalam dalam pukul 6.00 pagi aku dah bangun buat sarapan..biar diorang nyedapkan tido dulu....

Tidur dulu ye anak2..jap lagi mama kejut...

Sarapan pagi semalam...nasi ayam ngan krewnya malam td punye..
aku buat bihun goreng je...

Dah siap buat sarapan, aku gi mandi, solat dan terus bersiap..Nanti senang tinggal uruskan diorg je..Pukul 6.30 aku kejutkan Hanna dulu suh mandi..pastu Farihin plak...Alhamdulillah mood diorang pagi ni ok je..cume cam biaselah..Farihin nak aku yang mandikan..Anak bujang sorang la katakan..manje lebih sikit..

Dalam pukul 7.15 pagi kami dah keluar rumah...Tengah aku dok revearse kete, tiba-tiba Farihin mintak singgah sekejap kubur ayah diorang..aku tanye." Nape nak singgah kubur ayah..?". Die kate nak cakap kat ayah abang dah sekolah...pastu nak tunjuk kat ayah abang hensem pakai baju sekolah....Aduh...terus tersentuh hati dan perasaan aku..Kalau ikutkan, aku tak sanggup nak berhadapan dengan situasi ni..tapi mengenangkan kehendak anak2 aku turutkan jugak..Walaupun hati kecil aku ni dah merintih...huhu..
(aku sampai lupe nak snap pic untuk tatapan korang sebab terlalu sebak...) 
 Time diorang sedekahkan Fatihah..hati kecil aku ni berkata..Abang..anak2 kite dah sekolah..Insya Allah mama akan berikan didikan agama semampunye untuk anak2 kite...Al-Fatihah.....

Disebabkan dah singgah kekubur... kami sampai sekolah jam 7.35 pagi..Rupenye ade perhimpunan..Tak jangka ade perhimpunan sebab biase buat hari Isnin...Terlewat sikit...


Ucapan dari Guru Besar..untungkan boleh duduk...
Time aku sekolah dulu, lenguh2 la kaki kena berdiri lame..

Dah habis perhimpunan...certeka mane satu Hanna....?

Muke cuak...ade ke nak ikut kakaknye naik kat kelas atas...kelas die kat bawah...

Bab yang paling fail..pakai neck tie..tu cikgu die yg pasangkan...baru terkial2 aku nak belajo...hikhik

Khusyuk dengar taklimat dari guru kelas...

Sesi taaruf ngan kawan2..

Alhamdulillah...lapang hati aku tengok diorang okey je..terutama Farihin..Anak2 da pegi sekolah..
ape nak buat ye..? hmm...Pegi basuh kete lah..

BKF kesayangan ku..mandi wangi2 ye..hehe

Semalam diorang balik pukul 12.30 tengahari..
Nak amik hati diorang saje aku belikan aiskrim...slurppp...
Tengok seluar Farihin tu..baru satu hari dah kotor...sabar je la..

Ustazah Hanna Humaira...Insya Allah..:)

Sekolah sesi pagi dah..pukul 2.30 petang pegi sekolah agama plak...

Dua beradik..

Kelas Hanna untuk sesi petang..2 Iman..

Kelas Farihin plak, 1 Amal..

Perasan tak same je suasanana kat dalam kelas tu..? Sebenarnye sekolah agama buat mase ni tumpang kat S.K Parit Baru sebab sekolah agama tengah dalam pembinaan semula..jangkanye 3 tahun lagi baru siap...So, Farihin still masuk kat kelas yang same macam waktu sekolah pagi..cume tempat duduk je yang berubah...

Dengan kawan2 yang Farihin dah kenal dari die belajar kat PASTI ngan Prasekolah

Emm...tu la apdet cite first day persekolahan anak2...Untuk hari2 seterusnye aku akan apdet kalau ade yang menarik ye...Apapun..aku berdoa semoga anak2 aku diterangkan hatinye seperti hati kekasih Allah Nabi Muhammad S.A.W..dan diberikan kesejahteraan..kecemerlangan..didunia dan diakhirat..amin..!!!

2 comments:

CeqGu said...

zuera, takziah yer.baru tahu rupanya zuera membesarkan anak2 tanpa suami. tersentuh dengan kata2 anak zuera tu. semoga allah sentiasa merahmati dan memurahkan rezki zuera anak beranak.

zue_ra said...

Tengkiu ceqgu...insya Allah berkat doa kawan2 hidup saye ngan anak2 sentiase dibawah lindungan dan rahmat Allah s.w.t..

background