Wednesday, January 25, 2012

BR 1M... Alhamdulillah

Salam semua rakan blogger...emm..masih ingat lagi tak dgn pengumuman bajet 2012 yang lepas PM nak bagi Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR 1M) RM 500.00 kepada seisi rumah yang pendapatannye bawah RM 3,000..?? haa..ingat pun...pengagihan bantuan tu dah pun mula diberikan kepada yang isi borang dan layak sahaja..hari tu aku try le isi atas desakan mak and family aku..layak tak layak nombor 2 kan..nak di pendekkan cerita baru-baru ni aku telah terima satu surat yang memaklumkan aku lulus dan layak menerima bantuan tu...syukur alhamdulillah...ingatkan tak dapat..


siap snap gambar surat lagi...hehe

Sebenarnye, 21 hb Feb 2012 yang lepas aku dah pun pegi ambik bantuan tu kat Sabak Bernam..hihi..nak ambik tu kena pakai no. giliran. Aku dapat no. 179 jenuh gak le menunggu. Tapi duit punye pasal kan..tunggu lame pun tak pe..hihi..sampai giliran aku diorang bagi baucer RM 500.00.


Baucer ni terus tukar kat situ gak..time ni polis pun ade untuk cover kat kaunter yang pegang duit cash.. dah tukar ape lagi anak aku terus ajak pegi beli mainan..diorang kate "yeay..mama dapat duit, boley beli mainan byk2..." biase le bebudak, sabo je la...sampai tak sempat nak snap gambor duit tu...ape pun sangat-sangat bersyukur ke hadrat illahi dengan rezeki yang telah diberikan..Semoga aku tidak terus lalai dan lupe dengan nikmat-nikmat yang telah engkau kurniakan..amin.....

No comments:

background