Tuesday, January 3, 2012

Sesi Pendaftaran

welcome back..rasenye da lame aku x n3 kan..cian belog aku terabai seketika..bukan xde mase tapi byk sgt halangan sampai x boleh nak update..mcm ape je kan..siap ade halangan-halangan bagai...kihkih..okey..klu nak tau ari ni aku amik cuti sebab nak uruskan pendaftaran anak sekolah..baru nak naik darjah 1..bukan anak je yang xcited..ngan aku2 sekali x sabo nak nengok gaya diorg pi sekolah..seawal 6 pagi kakak dah bangun kejutkan aku. Takut terlambat katanye..padahal daftar pukul 8.30 pagi..emm..semangat..tapi bagus gak. daripada xmo sekolahkan..aku suh tengok tv dulu sementara aku siapkan pekakas sekolah, buatkan sarapan..pukul 8 gerak gi sekolah.. Sebelum pegi..sempat gak aku snap gambar dua beradik ni..layan..


alahai anak mama..semoga jadi anak yang berjaya di dunia dan di akhirat amin...!!

Sampai sekolah pegi daftar kakak dulu..anak dan penjaga kena dengar taklimat ringkas dari Tuan Guru Besar dan Penyelaras Darjah 1..banyak la benda yang diterangkan..maklumla budak baru...hehe


sempat posing..


Tuan Guru Besar En. Baharudin namenye


Puan Penyelaras Darjah 1 Puan Siti Zabedah

Abis sesi taklimat, sesi pengagihan kelas, bagi buku teks n bayar yuran...nak tahu yuran kena berape??? rm 19.50 je..ok la kan...

tersenyum kakak..dapat buku byk...belajo rajin-rajin ye kak..

Ok untuk si adik cume pegi ukur baju uniform je..sok pagi baru ade taklimat dan bayar yuran..Dah dapat buku, sampai umah terus susun kat meja study...lame gak la die mendekokan buku-bukunye dalam bilik die...

ini le hasilnye..cantik tak...?

Esok pagi sesi persekolahan akan bermula..harap-harap xde yang meragam n elok je..doakan ye...

4 comments:

lyly yAna said...

tanting x pegi sekolah ker?

zue_ra said...

sekolah kat umah nenek jer...hihi

saiful said...

hari pertama memang maacam2 ragam..tapi seronok kan tngok keletyah die org..

zue_ra said...

mmg seronok..dlm mase yg same maknye kena byk bersabar..:)

background