Friday, January 27, 2012

Dunkin` Donut Mummy...

Salam kengkawan Bloggers...adui, penat betul ari ni kat ofis buat gotong royong 5S. Petang-petang ni le dapat  update belog mummy. Hari ni nak share ngan semua bukan pasal gotong royong tu, tapi nak cite  pasal Dunkin` Donut ala Mummy.. hihi. Sebenarnye da lame sgt tak buat donut ni. Atas permintaan putera tunggal aku yang sorang ni.. aku buatkan jugak la (walaupun malas)..die oder nak macam yang kat kedai tu. Katenye nak cekelat pastu nak tabur warne warni atasnye..Hadaoiyai..Dah la oder last minit. tapi banyak plak songehnye..Nasib baik bahan ade. Kalau tak tabur gula je la...ngee.. 

Aku punye resepi senang je, tepung gandom, gula, majerin, yis, aku cedok cikit susu tepung bby Hani pastu letak air secukupnye untuk jadi 1 doh. (agak2 la ..sampai doh tu tak lekat kat tangan, da cukup la airnye). Lepas uli kite bulatkan ye puan-puan...hehe..cam ni ler rupenye...

 rehatkan dulu sebelum goreng



Dah Siap

 Suke die..

Tak sabonye nak makan..
 
Abang...snap gambor dulu sebelum makan...hehe











2 comments:

lyly yAna said...

nape ke x bawak ke opis dunkin donut nih, terliur uhh

zue_ra said...

abis dah..len kali wat lagi eh...hehe

background