Friday, November 16, 2012

Cuti Maal Hijrah 1434..

Assalamualaikum..

Hari ni genap 1 muharram 1434 hijrah..alhamdulillah..aku masih diberi peluang untuk terus bernafas dimuka bumi Allah ini..aku berdoa, semoga tahun ini aku sekeluarga hidup dengan barakah Allah dan dijauhkan dari malapetaka dan fitnah dunia...aku juga berdoa korang pun macam tu juga..aminnnn..!!!

Biasenye time maal hijrah ni public holiday..Disebabkan cutinye cume 1 ari je..aku decide tak yah la balik kg..weekend nnti boleh balik.. so, aktiviti aku ngan anak2 hari ni dimulakan seawal jam 8.00 pagi..dah janji nak jumpa kak ida dari takaful ikhlas kat Petronas BNO..nape dating ngan dia.? Sebab nak amik roadtax kete mak aku la..hehe


Pas jumpe Kak ida..aku ngan anak2 g sarapan kat Kedai Tanah Lesen..dekat je ngan umah aku..kebetulan hari ni ade pasar pagi kat situ. Pas minum pegi cuci mate kat pasar tu..lupe nak snap gambar...pasar pagi tu best tau..

Dah abis meronda kat pasar tu, dalam kul 9.00 kitorg pegi cari remis kat pantai sg.lang..kenal tak remis..?
Anak2 aku memang suke cari remis sebab peluang diorang nak main pasir..bijak..bijak..

Itu le remis..dapat banyak tu je ..syukur la..

Kitorang cari remis tu sampai pukul 10.30 pagi...pastu balik rumah kitorang buat operasi gotong royong bersihkan luar rumah plak..semak bebeno...

Bersih tak...boleh la kan...gmbar laman yang semak tu aku lupe nak amik...lain kali aku tunjuk ye...hehe

Dah abis bergotong royong dalam kul 12 tengahari..time untuk main masak2 plak...aku masak simple je sebab dah kepenatan..lagipun nak simpan tenaga sebab petang ade aktiviti lain plak..

Pukul 5.30 petang...aktiviti kitorg p memancing...best wooo....

Best sangat sebab dapat banyak ikan...
Mak datin tu bergaye sebab ikan die yang paling besor....


Budak kecik ni pun join sekali..
Izzul nur zulaika......

Kitorang abis mancing dekat kul 7 petang...

Sekian terima kasih....♥♥♥

p/s : walaupun kami tak gi berholiday macam orang lain..kami tetap rase enjoy......;)



No comments:

background