Friday, December 28, 2012

Orientasi Tahun 1..

Assalamualaikum..

Hari ni Farihin kena orientasi...maklumlah baru nak masuk darjah 1.. Emm..zaman sekarang ni kalau nak masuk darjah 1 je mesti kena orientasi dulu...Elok la macam tu kan. Sekurang2nye die da tahu kelas kat mane..tempat duduknye..buku teksnye...Tak macam zaman aku darjah satu dulu..tahun 1987...kalau hari ni daftar, terus sekolah..Seingat aku tercanggak2 gak la dulu..ngan belum ade kawannye..tapi sib baik ade abang  ngan kakak yang tengok2kan aku...Walaupun macam tu, aku tak nangis tau time ayah aku tinggalkan kat sekolah..hehe....

Semalam, ade jugak la bagitau Farihin yang esok kena pegi sekolah. Die cuma kate ok je..Than aku tanye..seronok tak nak pegi sekolah? Saje la nak tengok reaksi die. Tapi die langsung macam takde perasan je nak pegi sekolah..excited pun tak..kata tak nak pun tak...KalauHanna dulu nak sekolah..excited kemain...siap iron baju sendiri lagi..emm..beza kan anak laki ngan anak pompuan...anak pompuan cepat matang..Tapi tak pe yang penting Farihin nak pegi pun dah kira ok dah...

Dalam pukul 6.30 pagi...


Tak bangun lagi....bangun la abang.......


Ding dong...ding dong....Dalam pukul 7.45 pagi die siap dah.
Mood die pagi ni alhamdulillah ok..cume die nak aku mandikan..


Lepas sarapan..minum susu.....


Mama...abang dah siap..jom....
Alahai..segaknye anak mama.... (Puji anak sendiri..hikss..)


Ambik gambar kat depan sekolah..tapi tutup muka plak...huhu
Kenape beg jauh dari tuannye...?
Sebab tuannye suruh Hanna bawakkan beg..die kate die penat...sabor je la...


Dalam kelas, ade taklimat..yang bagi taklimat Tuan Guru Besar..macam2 la yang diterangkan..


Duduk elok dengar taklimat...baru 10 minit dengar taklimat.....


Dah tak nak duduk.....


Mula dah boring...

Lepas dengar taklimat..Ibu bapa boleh la buat pembayaran segala macam yuran...Sesak dan padat time bayar yuran tu sampai tak sempat nak snap gambar...Selain orientasi darjah  1, hari ni dibuka untuk pembayaran yuran dari darjah 1 sampai darjah 6..tu yang ramai

Urusan kat sekolah tu selesai dalam pukul 11.30 pagi..sampi je rumah, Hanna ajak Farihin susun buku2 yang diorang dapat tadi..


Buku-buku sekolah Farihin...


Buku-buku sekolah Hanna....

Agak-agak mane lebih kemas dan tersusun?..teeett.....!!!!



Rajinnye anak mama gantung baju pas guna..harap-harap diamalkan terus la ye...hehe..

Syukur..sumenye selesai..Tinggal nak melangkahkan kaki ke sekolah pada 2 Januari 2013



2 comments:

~ yus ~ said...

anak kita orientasi esok...:)

zue_ra said...

Owh yeke..ingatkan sume sekolah orientasi ari ni...

background