Monday, May 28, 2012

Travel @ Kelantan...

Assalamualaikum...

Malam tadi lepas hantar mak aku p KLIA, aku ngan kakak terus stay kat rumah adik di Prima Damansara. Kami tak terus balik kg sebab hari ni aku ngan kakak aku akan memulakan agenda cuti-cuti malaysia kami ke pantai timur. Seawal pukul 6.00 pagi kitorang bangun untuk siap-siapkan anak-anak ngan barang-barang sebab asalnye aku nak drive sndiri. Tapi akak aku kate tak payah la. Die suh naik ngan die jer. Jimat kos dan tenaga..So, barang-barang aku tak leh la nak bwk semua. Tak muatnye MPV die tu..

First trip kitorang ni nak ke Kelantan dulu. Akak aku booked penginapan kat Rantau Panjang. So, laluan kami Highway KARAK-Bentong-Gua Musang-Jeli-Rantau Panjang..Bertolak waktu siang ni memang terase lame tak sampai2.Mane taknye, aku sampai 3 kali tido pastu bangun pon tak sampai2 lagi. Patut la biase kalau nak ke Kelantan ni, orang akan gerak malam.

On the way, ke Kelantan kami singgah bersarapan kat Raub, Pahang jam 8.30 pagi.

Ini ler kanak-kanak ribena yang memeriahkan keadaan..

Lepas bersarapan, kami terus gerak tanpa non-stop sampai satu tempat rekreasi untuk berhenti makan tengahari

Unik name taman rekreasi nih..

Rajin kan kami masak memasak. Biasenye kalau g jalan singgah je makan kat kedai..mesti mak bangga kalau tau ni..hihi

kat tempat ni ade taman permainan dan 2 pintu gua yang boleh kite masuk. Tapi kami Tak masuklah sebab tak dalam agenda kami...hehe..

Keluar dari tempat tu jam 3.00 petang. Perjalanan kami diteruskan lagi sampai la ke Rantau Panjang. Driver kate tak mo singgah mane-mane dulu. Nak terus pegi check in kat hotel. Sok kite pegi jalan..

Tepat jam 5.00 petang akhirnye kami selamat sampai di Rantau Panjang. Syukur..alhamdulillah..bersorak budak ni..maklum la kanak2 ribena kan..hihi..Okey, jom kite check in...

Si kecik-kecik pun sibuk nak check in..

Tu le bilik aku ngan anak3..Hargenye rm 50.00 semalam..boleh la kan..

Hmm...itu le story aku untuk ari ni..Sok pagi ronda2 kat Pekan Rantau Panjang nih..terus ke Kota Bharu ngan wakaf che yeh..ending jenjalan sok ke Kuala Terengganu and tidow sane plak..

to be continue..

"CT CoMeL" said...

epi holiday kak....kak jgn lupe makan ikan celup tepung dekat kuala terengganu..memang sedap banget kak...

Unknown said...

Bestnyeeeee... Hehee

zue_ra said...

@ct comel..
tq..nk kena cari tu..rugi x rase..